Staretul si sacul

"....Doamne,de cate ori sa iert pe fratele meu cand va pacatui impotriva mea?Pana la sapte ori? Isus i-a zis:Eu nu-ti zic pana la sapte ori,si la saptezeci de ori cate sapte.(Matei 18:21-22)

Calugarii de la o manastire vorbeau intre ei despre viata si greselile altora.Staretul,un om batran si cu frica lui Dumnezeu,asculta timp indelungat vorbele lor fara sa zica un cuvant.Intr-un tarziu iesi afara,umplu un sac cu nisip si il puse in spate.In mana lua un cos cu nisip si astfel se intoarse la calugari.Acestia il intrebara indata ce vrea sa le arate cu sacul si cosul.
-Sacul din spate,raspunse staretul,inseamna pacatele mele.Le-am pus in spate,pentru ca nu vreau sa le vad.In cos insa port greselile semenilor mei,ca sa le am intodeuna inaintea mea,fiindca imi face placere si bucurie sa le privesc cat pot de des.

Calugarii incepura a murmura.

-Vedeti,dragii mei,continua staretul,sacul pe care il port in spate ar trebui sa fie cu pacatele altora,iar in cos sa pun pacatele mele.Pentru cele care le port in spate si sunt ale altora trebuie sa ma rog sa-i ierte Bunul Dumnezeu,iar pacatele mele,cele din cos trebuie sa le recunosc in fata Mantuitorului si sa nu le mai fac.

Calugarii au inteles invatatura staretului.Tot asa ne-a iertat si Isus dandu-si viata la crucea din Dealul Golgota, ca noi sa avem mantuire prin El.Dar noi iertam pe cei ce ne gresesc?


Niciun comentariu: